Barmhärtighet

Jag ber er ha översikt med att bloggen än så länge är fruktansvärt opersonlig i form och färg, tom på inlägg och aktivitet. Förhoppningsvis kommer jag tycka om blogg.se om ett tag, men har flyttat från att tidigare bloggat via blogspot.com, men har nu lagt ner och raderat bloggen.

Just nu är jag bara bitter över den här sidans webbdesignmöjligheter.

Dagens ord är schysst.
Ordet kan stavas schysst, schyst, sjysst, juste, just ...
Det känns skönt med ett ord där det faktiskt är okej att göra lite som man vill med, där inget sätt är mer rätt än ett annat. Man är schysst när man är schysst när man är en bra vän, man kan ha schysst inställning till nya idéer och ha schyssta solglasögon.

Ordet är ett låneord från franska, på vilket det stavas juste. Då betyder det rättvis, rimlig eller riktig. Och visst är rättvisa rätt schysst?

Nuska jag plugga vidare här i gassande vårsolens Stockholm.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha Sveeen du har också skapat en blogg. Gud vad kul. Vi är officiellt bloggbästisar FOREVER :D

2009-04-27 @ 19:11:00
Postat av: Umit

Haha Sveeen du har också skapat en blogg. Gud vad kul. Vi är officiellt bloggbästisar FOREVER :D

2009-04-27 @ 19:11:22
URL: http://umitchangescolour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0